SP 271 w Warszawie


Zapraszamy do odwiedzania naszej strony internetowej. Z ogromna radością prezentujemy nową ulepszoną witrynę o świeżym wyglądzie i prostej nawigacji. Strona została zaprojektowana w taki sposób, aby odwiedzający ją goście mogli szybciej wyszukać potrzebne im informacje. Zapraszamy do współtworzenia naszej szkoły.

Get Adobe Flash player

linia

Godziny pracy logopedy
w roku szkolnym 2017/2018

linia

 

Logopeda
Monika Bijata
Godziny pracy logopedy:
 
 
 Poniedziałek
12.30 - 16.00
Środa
12.00 - 16.00
 Piątek 10.30 - 15.00

 

linia

DRODZY RODZICE!
Na całokształt rozwoju dziecka i jego powodzenia w szkole w dużej mierze wpływa mowa. Jest ona atutem w nawiązywaniu kontaktów społecznych, daje możliwość precyzyjnej komunikacji, stanowi narzędzie w zdobywaniu informacji, pozwala na wyrażanie własnych uczuć i upodobań.
Mówienie jest złożoną czynnością związaną z intensywną pracą mięśni układu oddechowego, fonacyjnego i artykulacyjnego. W terapii logopedycznej ważną rzeczą jest wytworzenie prawidłowego toru oddechowego u dziecka (oddychanie przez nos a nie przez buzie, wydłużanie fazy wydechowej). Jest to ważne dla prawidłowej wymowy dziecka. Przy zabawach takich jak: „tańczący płomyczek”, albo „siłacz” wzmacniają się mięśnie oddechowe, mięśnie zwierającego pierścienia gardła, podniebienie miękkie.
- „tańczący płomyczek” – dmuchamy na płomyczek świeczki delikatnie, żeby nie zgasł. Przy tym ćwiczeniu nabieramy powietrze nosem wypuszczamy ustami. Staramy się aby oddech był równomierny.
- „siłacz” - słomką nabieramy powietrza tak, aby na czubku słomki „przykleiła się” i utrzymała na chwilę papierowa kropka. W tym czasie trzeba ją szybko przenieść na odpowiedni rysunek np. udekorować skrzydełka motylka.
W mowie dziecka ważna jest również sprawność aparatu artykulacyjnego czyli mięśnie języka, warg, precyzja ruchu. Do podstawowych ćwiczeń logopedycznych zaliczyć można takie ćwiczenia jak:
- całuski – cmokanie ustami
- szeroki uśmiech – uśmiechnij się szeroko i pokaż zęby,
- nałóż górną wargę na dolną i na odwrót
- „zaczarowane miejsce” – czubek języka dotyka do górnych zębów przy lekko otwartej buzi
- „rybka” – robimy kółeczko z ust
- „malowanie sufitu” – precyzyjne ruchy języka od górnych zębów w stronę gardła i z powrotem
- „liczenie zębów” – dotykanie czubkiem języka kolejno do wszystkich zębów
- „mycie ząbków” – czubkiem języka myjemy zewn. i wewn. powierzchnie górnych i dolnych zębów.
W okresie przedszkolnym maluch rozwija możliwości językowe poprzez: wzbogacanie zasobu słów, poznawanie i stosowanie form gramatycznych, prowadzenie dialogów.
Dziecko:
- trzyletnie wykorzystuje w swojej mowie głoski: p, b, m, f, w, t, d, ch, ń, k, g, l, oraz ś, ź, ć, dź,
- czteroletnie oprócz wyżej wymienionych, wymawia głoski syczące: s, z, c, dz,
- pięcioletnie dodatkowo jeszcze głoski sz, ż, cz, dż, może również pojawić się głoska „r” ale nie musi (do 6 r. ż. Jest to norma),
- sześciolatek buduje swobodne wypowiedzi, prawidłowe pod względem gramatycznym, używając poprawnie wymawianych głosek.
Należy zwrócić uwagę, że każde dziecko rozwija się indywidualnie. Niektóre dzieci wcześniej zaczynają się posługiwać prawidłową mową we wszystkich jej aspektach, inne trochę później. Jeżeli Państwa coś niepokoi to należy udać się do specjalisty.

 

Jak pomóc dziecku w rozwoju mowy? wiecej --->>>

 

Jak ćwiczeć w domu? więcej --->>>

 

linia

 

 

BIP SP271 transparent